24 Temmuz 2009 Cuma

Bilinçaltı Reklamcılık yani bildiliğimiz Subliminal Adv. meselesi

Bilinçaltı reklamcılık insanların algı eşiğinin altında bir msg vererek onların bu msgı farkında olmadan almalarına denir. 1950 lilerin sonuna doğru ilk olarak coco-cola markası bunu sinemalarda denemiştir. İlk olarak 1sn de 24 kare bulunur ve bunun 1 karesini çıkararak büyük puntolarla ''DRINK COKE'' yazmışlardır ve etkili bir sonuç görememişlerdir daha sonrasında ise ''COKE'' yazmıslardır ve bir artış farketmişlerdir bunu da insanın bilincsiz olsa dahi direk verilen bir emiri uygulamadığıdır fakat ona secenek sunarak daha cok faydalı bulunuyor ve insanların zihnine coke yerleşiyor, yani siz hipnoz altındaki bir insana direk elini ateşe sok gibi bir emir verdiğinizde denek direk tepki göstererek uyanıcaktır fakat ona bunu hafifce ve dolaylı yoldan yaparsanız karşı koymayacak ve durumu kabullenecektir.
Bilinçaltı reklamda hedef, ‘bilinçaltı ikna’dır. Bu da, izleyici ve dinleyicilerin kendi hallerine bırakıldıklarında davranamayacakları tarzda davranmalarını sağlayan gizli ve algı dışı veya maskelenmiş uyaranların kullanımına yöneliktir. Çalışmada araştırma tekniği olarak literatür taraması yöntemi kullanılmış ve derleme türünde nitel bir çalışma yapılmıştır. Çalışmada, 1960’li yıllarda Amerika’da takıstoskop denilen bir cihaz sayesinde reklamcıların bilinçaltına yönelmenin reklamın etkinliğini artırmada daha işlevsel olduğunu fark etmeleri sonucunda bilinçaltı reklamcılık teknikleri ile tüketicilerin gördüğünün/duyduğunun farkında olmadığı şeyler tarafından etki altına alınmaya çalışılması, yaratılan bu etkinin bilinç yüzeyine çıkarak o malı satın aldırılmasının araştırılması amaçlanmıştır.
Freud un insanların bastırılmış dürtülerinden yola çıkarak, reklamcılarda subliminal advertisingde korku ve sex öğelerine yoğunlaşmışlardır sex daha kapalı gösterilir fakat korku öğeleri ap-açık sergilenmektedir Aids ve Küresel ısınma gibi durumlarda kullalması örnek gösterilir fakat sex ise kullanılması pek çok ülkede yasak olduğundan bir çok göz yanıltıcı öğe kullanılarak backgrounda saklanır ve ya görüntünün geneline yedirilir.

Bu Camel paketinin üzerinde farkedicekseniz ön bacağının üzerinde Elini beline koymuş ereksiyon durumunda bir erkek bulunmaktadır ve bu erkeğin güçünü simgeler. Zaten Camel sigarası bugüne kadar yaptığı bütün calışmalarda kendisni tam erkek sigarası olarak kanıtlayan ve gösteren bir imaj sergilemiştir. Çevrenizde dikkat edin Camel sigarası içen erkekler o ilk dumanı cektiklerinde sanki bir ereksiyon durumu yaşamaktadır ve sigarayı tutuş durumları falan diğerlerinden farklıdır. Yanında kullandıkları ise %90 oranla zippodur çünkü bu bir erkeklik göstergesidir.

Burada ise masum bir bayan kadeh kaldırıyor gibi fakat gelin bide başka türlü bakalım bu fotoya okadar masum muymuş..!!
Gördüğünüz gibi aslında kadın kadeh tutmuyor kendi çinsel organıyla oynuyor.
Bu ilanda ise bir plaj partisi bilardo oynayan birinden çok bir sex partisi vardır. Siyahi bir insanın elinde uzun bir siyah sopayı tutması ve bunun tam arkasında duran bikinili orgazm olmuş bir bayanın tam cinsel organına yönelmiş ve arka planda da bir bayan elinde içkisini içmektedir fakat içkinin tam duruşu ekranda ki beyaz mayolu erkeğin penisi doğrultusundadır ve erkek Camel Sigarasındakı öğe gibi ereksiyon durumunda eli sırtında ve zevk almaktadır. burda masum bir plaj partisinden çok bilincaltı olarak bir sex partisi vardır.
Bu Coco-Cola ilanında da ilk fotoda bişey belli olmuyor fakat daha yakından incelediğimizde buzların içinde bir bayanın erkek cinsel organını ağzına doğru götürmektedir.

Hadi Bu Fotoğraftaki Sex le ilgili olanları da siz bulun...

3 yorum:

Volkan Aytan dedi ki...

6 sex öğesi içeren durum var yoksa daha var mı ?

seto bonito dedi ki...

hmm tanıdık geliyor :)

seto bonito dedi ki...

Bu arada bir düzeltme yapmak gerekirse, verilen mesajlar "Drink Coca Cola" ve "Eat pop-corn" dur. Coca Cola için bilinçaltı reklam testleri yapan kişi James Vicary, 6 haftalık test süresi bittikten sonra yayınlağı raporların yalan olduğunu ve satışlarda hiç bir artış olmadığını itiraf etmiştir. Fakat bu durum bilinçaltı reklamın işlemediğini göstermiyor tabiki.. Daha sonra konu üzerine eğilen bilim adamları, özellikle Freud, ayakları yere basan iddialara sahiplerdir. Hala kanıtlanamamış olmasına rağmen reklamcıların başvurmaktan çekinmediği bir gerçek..