10 Temmuz 2009 Cuma

Shockvertising


Shocking ve advertising kelimelerinin bileşiminden oluşan bir sözcüktür.Reklam ve PR çalışmalarında insanlarda şok etkisi yaratacak öğelerin bir arada kullanması ile olur. Son zamanlarda insanları belli duygulardan (korku ve acıma gibi) vuran reklamlar var. Bu tarz reklam izleyen kişide ürünün veya hizmetin direk algılanmasında katkıda bulunur ya da bulunduğu düşünülüyor.

Ülkemizde bunu Regal reklamları ile daha iyi kavradık. Regal reklamlarında 2 aynı işlevi yapan ürünün karşılaştırılması yapılıyordu fiyat ve katile gibi konularda ve reklamdaki öğe aynı kalitede daha pahalı olan ürünü seçtiğinde cezalandırılıyordu.

Genellikle Shockvertising Aids,Küresel Isınma,Irkcılık gibi konularda kullanılıyor.Çünkü insanlara o tarz davranışların nasıl olumsuz durumlar yarattığını göstermek, o yapılan harekete karşı bir anti-pati uyandırır ve kişi kendisini o durumu gerçekleştirmekten alıkoyar.

Hiç yorum yok: