27 Temmuz 2009 Pazartesi

Viral Marketing


Elektronik ortamda bir ürün ve ya hizmetin kullanıcılar arasında bilinçli ve ya bilinçsiz paylaşılması diyebiliriz. En yaygın olarak sizin hergün mail kutunuzu dolduran Forward maillerin altında bulunan Hotmail Msn reklamları bunlara örnektir bunlar her bir kişi forward ettiğinde bir başka kullanıcıya bulaşıyor yani internette bir nevi virüs gibi o bilgi fikir mesaj dolaşıyor.

Markalar son zamanlarda Tv kanallarının yüklü masrafından kurtulmak için çektikleri reklamları internette paylaşım aracılığı ile daha fazla hedef kitleye hem de daha hesaplı olarak daha bitmedi bi de tam 12 den vurarak etkili olarak verdiler. ayrıca bu reklamlarda normal kanalları denetleyen rtük gibi unsur olmadığı için rahatlıkla cinsellik öğesini bol bol kullandılar. Mesela Coco-Cola Company bağlı olan Burn Reklamı...


Son zamanlarda insanların kendi beğenilerini başkalarıyla paylaşma isteği okadar çok arttı ki sahip olmadıkları hatta kullanmadıkları ürünlerin reklamlarını beğeniyor ve hatta kullanıyormuş gibi yorum yaparak ya sosyal network alanlarında ya direk mail olarak ya da paylaşım sitelerinde ve utanarak söylüyorum benim gibi blog yazarak paylaşıyorlar benim burda amacım coke un reklamını yapmak değil fakat onun reklamı aracılığı ile bazı bilgileri paylaşıp nasıl işlediği hakkında yorumda bulunmak. Daha detaylı nasıl işlediğini görmek için bir tabloda inceleyelim bakalım.

Görüldüğü üzere aslında herşey Word-of-mouth gibi çalışıyor fakat burda güvendiğimiz insanlar bize sanal ortamda ulaşarak deneyimlerini hatta hiç yaşamamış olsalarda bize aktarıyorlar. ne demek istediğimi anlamak için son günlerin facebook ta olay yaratan Fulya nın video olayı aslında Mert ve Begüm diye biri yok şaşırtıcı fakat ürünler var ve hiçte 1 ytl den satılmış değil gayet gidip dışarda bulacağımız fiyata satılmış şaşırtıcı ama gerçek. Kafasında bir oyun kurarak sahip olduğu malları Sosyal bir ortam olan Facebook sayesinde ve pekçok kişinin bildiği gittigidiyor aracılığı ile sattı. Sizce o gittigidiyor' un reklamını yapmadımı o paylaşımla. ve eminim siz de o video yu izledikten sonra gittigidiyor'a girip o ürüne bakmışsınızdır hatta girmişken şu ürüne bakayım demişsinizdir işte size VIRAL ADVERTİSİNG...

Hiç yorum yok: