1 Ağustos 2009 Cumartesi

Advergaming Hakkıında!!!

Reklam ve Oyunun birbirine bağdaştırılarak kullanılması ile yapılmaktadır.Son zamanlarda kullanımı hayat kurtaracak derecede etkilidir.

2000 li yıllardan sonra dünyada oyun sektörü Hollywood u yakaladı ve geçti oyunun klasik boyutundan gerçek zamanlı oyun aşamsına geçmesinde artık yeni nesil yani pazarlamacıların etkilemeye çalıştığı en etkin kitle zamanının bir çoğunu hatta büyük kısmını bilgisayar başında oyun oynayarak geçiriyor bu da pazarlamacılar için büyük bir sorun teşkil ediyor. EE bu durumu gören aç pazarlamacı boş durur mu tabiki durmaz Oyun içi reklamın ilk örneği 1978 yapımı “Adventureland” isimli oyun sayılıyor. Bu oyunda dışarıdan bir reklamveren söz konusu olmasa da oyunun yaratıcısı Scott Adams bir sonraki oyununun reklamını oyunun içine yerleştirerek bu alanda bir ilke imza attı. REDBULL veya Coco-Cola,World of Warcraft dünyasını ele alalım orda ki bir Vendor(satıcı)'a Satmaları için güzel özellikleri olan Nike logolu bir ayakkabı bırakmasın ve gerçek dünyada da o seride bir ayakkabı üretip üstündeki desenleri oyuna özgü yaparak tüketicide bir bağ oluşturmak eminim deli gibi sattırır çünkü kıçı kırık sadece üstünde WoW un Logosu olan bir Mouse Ped e 30 ytl veren hergün zevkle giyeceği bir ayakkabıya kesinlikle ne olursa olsun parasını verir ve alır.
da yanlış hatırlamıyorsam reklam mecrası olarak stad kenarındaki panolara kullanıldı daha sonrada gittikçe mecralar arttı geçmişi konuşmak değil amacım zaten 99da veya oncesinde ne olduysa oldu bizi ilgilendiren yarın ne olacağı. Gerçek zamanlı oyunların içindeki karakterlerde nerde bizim gibi ihtiyacları olan fakat onlara o ihtiyaclarını karşıladığımızda ek değerler katan ürünler çıkıyor. Örnek verecek olursak Sims 3 gerçek zamanlı bir sanal dünya yarattı ve bunda dolaptan alıp içtiği ve onun moralini ve enerjisini Tavan yaptıran içecek düz sade renk yerine olmasın kişinin karakteri onu içtiğinde oynu oynayanın hiç mi canı çekmez sizce!!

Markalar gerçek dünyada olup biteni takip ederken sanal bir ortamı izleyecek ekip kurarak aslında o ortamdaki genclerin ilgisini çekecek yenilikleri keşfetmeli. Bu bir gerekliliktir, 5 yıl sonrasında herhangi bir çalışma yapmayan kendini köprüden aşşağı atsın yani çünkü çok geç olmuş olacaktır.

Bir hatırlatma şuan WoW oynunda oynayan kişi sayısı liechtenstein adlı ülkenin 10 katından fazla durumdadır...
Sony Son Care olarak Advergaming e başvurdu...
Yüksek maliyeti nedeniyle her bir konsol satışından zarara giren Sony, durumu telafi edebilmek için oyun içi reklam işine girmeye karar verdi.

Bu amaçla Double Fusion ve IGA Worldwide adlı oyun içi reklamcılık şirketleri ile işbirliğine giren Sony, PlayStation 3 oyunlarındaki reklam panolarında, duvarlardaki posterlerde, televizyon ekranlarında ve hatta meşrubat kutularında gerçek firmaların reklamlarını yapacak.
Öncelikle Online Oyunlar
Avrupa, Japonya ve Kuzey Amerika'da görülecek olan oyun içi reklamlar, reklam verenlere daha fazla esneklik tanıdığı için özellikle online oyunları hedef alacak. PS3 satışlarını bir türlü istediği seviyeye getiremeyen Sony, oyun içi reklamlarla oyun bölümünde bu yılı kârla kapatmayı umuyor

Hiç yorum yok: