3 Ağustos 2009 Pazartesi

B2B...Pazarlamak ya da şirketlere pazarlamak bütün mesele bu

Bire bir ilişkiyi zor kurduğumuz bu dönemde bir de şirketler arası pazarlamayı düşünüyorumda gerçekten zor olsa gerek. Bir şirketi bir birey olarak algılayalım hatta bu kız olsun 21 yaşlarında alımlı dolu talibi olan ve gönlünü başkalarına açmış ve talibi çok fazla. Düşünün klasik tipte isteyenleri var yeni oluşumlara yer açmış farklı bir tip var diğer tarafta olgunlaşmış saçları ağırlaşmakta olan biri, öbür tarafa bakıyor daha hayata yeni atılmış ana kuzusu biri.Gerçekten zor bu tipleri pazarlama açısından düşündüğümüzde eminim aklımıza dolu marka geliyordur. Peki bu kızcağaz hangisini seçip düzeyli bir ilişkiye başlayacak?? Düşünüyorumda bu internete de giriyordur bir bakıyor farklı farklı siteler aradığı özellikler ne olur acaba... Gerçekten işi zor!!

Internetten çalışacağı firmayı arayan bir başka firma isteklerine günümüzün koşullarında bakarsak,

site eski bayağı sitelerin dışında biraz daha insana aradığını bulmuş hissi yaratacak, blog ve ya tarzı şeylerle zenginleştirilmiş tüketicinin fikirlerini de içinde barındıran aslında aracı olacağı firma ve hedef kitle arasında güzel bir köprü olduğunu vurgulamalı.

Bu yeni nesil firma çalışanları her insan gibi facebook tarzı sitelere giriyor yeni oluşumları değerlendiriyor kendini tagliyor ya da grup acıyor. Eeee ozaman bu b2b çalışmak isteyen firma da kendini o tarz sosyal ortamlara taşımalı ve işini orda paylaşmalı bu yeni bir gelişme değil fakat gördüğümüz gibi çok büyük dediğimiz firmalar daha yeni geçti ya da geçmeyi düşünüyor.

İlerde Firmalar ne çaplı olacak diye düşünürsek eğer bir Caos olacağı şimdiden gözden kaçmayan detaylar arasında düşünsenize bugün bile gazeteye baktığımızda daha 1 yıl öncesinde dünya devi olan firmalar şirketler battıklarını açıklıyor. Örnek verecek olursak İzlanda nın batması ya da daha 2 ay önce ekonomik sorunlardan kapatılan Trendsetter dergisi gibi. Neyse gelecekte oluşacak pazar ortamı daha çok küçük küçük firmalar değilde tekele sahip olmuş holdingler bazında olacak gibi çünkü bu yaşanan ekonomik krizler büyük firmaları değilde sadece bir konuda yoğunlaşmış olan küçük ölçekli firmaları etkilemekte ve gelecekte karşımıza Unilever, Procter & Gamble gibi birçok firmayı içinde barındıran büyük ölçekli firmalarla karşılaşacağımız kaçınılmaz gibi. B2B geçmişte bambaşkaydı, bugün internete taşınmış durumda, gelecekte ise ne olacağını kim bilir belki Büyük bir firmanın kurum içi iletişiminden başka bişey olmayacaktır. Departmanlar arası naber? Nasılsın?a dönecek...

Korkutucu gibi ama biz değilmiyiz yatağın altında bişey olmasada eğilip bakan, o halde bir kafamızı kaldıralım bakalım başımıza ne geliyor...

Hiç yorum yok: