2 Ağustos 2009 Pazar

Reklam Sektörü hakkında öğrenci-stajyer bilgisi

Reklam günümüzde gördüğümüz herşeyde biliyorsunuz. Özel sektörün varlığıyla önemini günden güne artırmakta. İmaj geliştirme,konumlandırma,promosyon filmleri gibi çekilen tüm spotlar,yapılan tüm reklam çalışmaları için büyük firmalar,rastgele mecra kullanmayı bir tarafa bırakıp,yeni yeni bilinmeye başlanan medya planlama ajanslarını,mecralarla aralarında hem bir nevi elçi hem de tecrübelerinden ve uzmanlıklarından yararlanmak adına bir yol gözterici olarak tercih etmeye başladılar. Bu görevini yerine getiren bilinen bazı medya planlama ajansları Mindshare,Zenith,Markom,Starcom gibi ajanslar müşterileri olan markalarla,istenilen çalışmaları karşılıklı görüşüp,mecra satın alma işlevini yerine getiriyorlar.Reklamın bu kadar önemli bir yere sahip olması,en önemlisi sektörde yer edinmiş büyük markalar,dev kuruluşlar için çok büyük,önemli ve rekaber ettirici bir güç haline gelmesi, her yeri ama mümkün olabilecek her yeri reklam verenleri mecra olarak kullanmaya itti.Öyle ki,tuvaletler,marketlerde üzerinde yürüdüğümüz zemin (floorgraphics),Beşiktaş'taki sıradan bir inşaat duvarı dahi çeşitli markaların küçümsenmeyecek meblağlar karşılığı yer edinmek istedikleri mecralar haline gelmiştir.

Ceren Bozkurt

Hiç yorum yok: