23 Kasım 2009 Pazartesi

NTV Comics - Macbeth & Suç ve Ceza

İki eseride alıp okudum, orjinallerini okumadığımdan kıyaslama yapamıyorum fakat ikisinde de olay örgüsü çok hızlı gelişiyor gibi geliyor mesela 2 ayrı kitap olan suc ve ceza yaklaşık 125 sayfa resimli olarak anlatılıyor elbette kitap okurken duyduğun hissi yaşatmıyor fakat 2 saat tasvir yapacağına direk görsel olarak bize sunuyor bunu. Raskolnikov' un kardeşiyle vedalaştığı anda söylediği "...insanların tepesine bomba atmak benim yaptığımdan daha saygın birşey değil" sözünü ne kadar kendinden emin ve içindeki korkuyla birlikte söylediği ve çaresizliğinin gözlerinden okunduğunu çıkardım. Eğer alı okuyacaksanız gerçekten karakterleri iyi düşünüp görsellerdeki ayrıntılara dikkat etmelisiniz. Mekan tasvirleri, karakter tasvirleri bir bütün olarak algılanmalı ve ona göre bir yargıya varılmalı. Keşke kitabı okumuş olup o şekilde çizgi romanı okusaydım diyorum kendime. Sırada "Frankestain" ve "Dava" var bakalım onlar nasıl olacak.

Hiç yorum yok: